.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سلامتی مردم استان را جدی بگیرید
خطر شیوع آنفلوآنزای مرغی و بی خبری دامپزشکی مازندران !
شمال نیوز : اگر این بیماری در مازندران شیوع پیدا کرده است، نیاز به پنهان‎کاری از مردم نیست مسئولان دامپزشکی استان به‎جای تهیه تکذیبه و سکوت خبری به فکر راهکاری برای افزایش آگاهی مردم باشند تا مردم مراقبت بیشتری در برنامه کاری خویش قرار دهند....

شمال نیوز : با اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر خطر شیوع آنفلوآنزای مرغی در مازندران؛
اداره کل دامپزشکی همچنان به سکوت خبری خود ادامه می دهد.

در پی دریافت گزارش تلفات غیرعادی طیور بومی (مرغ و اردک) در یکی از روستاهای مازندران، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به اینکه براساس نتایج آزمایشگاهی نوع بیماری، آنفلوانزای (تحت تیپ H5N1) تشخیص داده شده و با توصیه های سازمان دامپزشکی، همکاری مردم و دستگاه های ذیربط از شیوع بیماری جلوگیری شده است.

این اطلاعیه می افزاید : نظر به اینکه بازارچه های عرضه پرندگان زنده به عنوان مهمترین منبع شیوه بیماری مطرح است ،از تمامی مردم تقاضا شد تا از خرید طیور زنده از این بازارچه ها خودداری کنند.

سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد که برای پیشگیری ،لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی نیز با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام کنند.

این سازمان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان موضوع را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

بی خبری و سکوت غیرقابل قبول دامپزشکی مازندران

این درحالیست که اداره کل دامپزشکی مازندران علی رغم اعلام رسمی سازمان دامپزشکی کشور همچنان به سکوت خبری پرداخته و از انجام مصاحبه خودداری می نمایند.
اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تایید آنفلوانزای مرغی در مازندران گفت:4 کانون آنفولانزای مرغی در مازندران شناسایی شد.
دلاور حیدرپور با تایید آنفلوانزای مرغی در مازندران به ایسنا گفت : در پی شیوع بیماری مشکوک در 4 کانون در چهار روستای بابل و آمل نمونه‌های به آزمایشگاه‌های درون استان و خارج استان در موسسه سرم واکسن رازی ارسال شد تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: بعد از انجام بررسی‌های لازم و نمونه‌برداری، بیماری ویروسی آنفلوانزای مرغی در این کانون‌ها تایید شد که بلافاصله با تشکیل کمیته مقابله با بحران مناطق آلوده مبتلا به این بیماری معدوم‌سازی شد و تمامی کانون‌های آلوده مورد ضدعفونی قرار گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به گرمی هوا و انتشار این ویروس، خواستار همکاری مردم با نیروهای دامپزشکی شد تا جلوی این بحران گرفته شود و از شیوع این بیماری جلوگیری شود.
حیدرپور خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی با دقت این بیماری را پایش و رصد می‌کنند و در صورت شیوع آن، آمادگی ضدعفونی و مقابله با این بیماری را دارند تا از شیوع و گسترش آن جلوگیری شود.
اما نکته اینجاست که اگر این بیماری در مازندران شیوع پیدا کرده است، نیاز به پنهان‎کاری از مردم نیست مسئولان دامپزشکی استان به‎جای تهیه تکذیبه و سکوت خبری به فکر راهکاری برای افزایش آگاهی مردم باشند تا مردم مراقبت بیشتری را در برنامه کاری و سلامتی خویش قرار دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارمند 27 خرداد 1394
پس این روابط عمومی دامپزشکی استان چکار می کنه !!!! مگر وظیفه ذاتی روابط عمومی اطلاع رسانی شفاف نیست . چرا سکوت
سید 27 خرداد 1394
متاسفانه ضعف مدیریت در دامپزشکی مازندران مشهود است . آقای استاندار بداد مردم برسید تا با سلامت مردم بازی نشود . به نظرم این مسئله شوخی بردار نیست نباید بیماری های دامی کتمان و پوشیده شود . اطلاع رسانی به موقع ضروری است . مدیران ارشد استان تذکرات لازم را به این اداره کل بدهند .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 27 خرداد 1394
از مرغدارها میترسند اعلام کنند
نا شناس 27 خرداد 1394
مدیر فعلی دامپزشکی مازندران در سالهای گذشته نیز که مدیر دامپزشکی مازندران بودند ویروس آنفلوآنزا ی مرغی در استان شیوع پیدا کرده بود!!! فکر کنم نیاز به تجدید نظر در انتخاب ایشون باشه.
شهروند مازندران 27 خرداد 1394
آخه چرا برای مردم ارزش قائل نیستید؟ بحث سلامتی مردمه چرا با سلامتی مردم شوخی می کنید؟ آقای استاندار شما باید پاسخگوی کم کاری مدیران دامپزشکی باشید
عبدلی 27 خرداد 1394
فضولات مرغی ایمن مرغداریها را هیچکس نمیخرد و با توجه به اینکه در استان گلستان دهها کارخانه کود مرغی وجود دارد اینها با قیمت ارزان به گلستان منتقل میکنند که جلوی آنهاباید گرفته شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.